fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ana-maria-nichita-BI91NrppE38-unsplash

איך להתגבר על בלבול אחרי צבא ב-3 דרכים

זה לא סוד שהרבה חיילים משוחררים חווים המון חוסר ודאות ובלבול אחרי צבא. אחרי הכל, היום לכל חייל משוחרר (או חיילת משוחררת) יש המון אפשרויות באזרחות, וכבר קשה לדעת במה לבחור…
 
מעבר לזה, מופעלים עלינו כל כך הרבה לחצים, בין אם זה מההורים שלנו שמצפים שנלך בכיוון מסוים, החברים שלנו שמתחילים ללמוד ואנחנו רוצים להצטרף אליהם ולא להישאר מאחור, או הנורמות של החברה שמכתיבה לכולנו מסלול מאוד דומה (שלא בהכרח כולם רוצים), ומאיצה בנו להתחיל ללכת בו. 
 
בנוסף, יש גם זכויות והטבות שצריך להכיר, גופים שצריך לדעת להתעסק איתם, ועצם היציאה הפתאומית מהמסגרות לדרך חדשה שבה אף אחד לא מכתיב לנו מה לעשות ואומר לנו לאן צריך ללכת, כבר יוצרת שינויים חדים בחיים שלנו… 

בלבול אחרי צבא – הרגשה טבעית לחיילים משוחררים במציאות של היום

כל הדברים האלה יוצרים לנו בלבול אחרי צבא, וגורמים לנו להרגיש אבודים וחסרי כיוון. יותר מזה, לפעמים זה אפילו יוצר לנו קונפליקטים פנימיים, למשל בין הרצון להשתלב ולהיות כמו כולם לבין הרצון לבטא את הייחודיות שלנו, הרצון לעשות את מה שאנחנו אוהבים בין הרצון למצוא עבודה רווחית ומשלמת, ועוד… 
 
העניין הוא, שלמרות שכל הדברים האלה גורמים להמון בלבול אחרי צבא, ואפשר להבין למה זה קורה – יש דרכים שיעזרו לנו להתגבר על זה, ולהחליף את הבלבול בתחושת ודאות פנימית עמוקה. 
 
בדיוק בשביל זה, החלטתי לרכז במאמר הזה 3 דרכים שיעזרו לנו להתגבר על הבלבול שאנחנו חווים, ולהפוך את החיים באזרחות להרבה יותר מהנים וקלילים (גם כשנראה שהמצב בחוץ לא תמיד מאפשר את זה). 
 

3 דרכים להתמודד עם הבלבול אחרי צבא 

האמת היא, שהבלבול אחרי צבא לא קורה בגלל אילוצים חיצוניים ודברים שקרו או לא קרו, אלא בגלל הדרך שבה אנחנו תופסים את הדברים האלה. 
 
במילים אחרות, מדובר בעניין תפיסתי בעיקר, ולכן ברגע שנאמץ את התפיסה הנכונה – יהיה לנו הרבה יותר קל להתגבר על הבלבול, וליצור לעצמנו ודאות פנימית שלא תלויה בשום דבר
 
אז בוא ניגש ל-3 הדרכים שיעזרו לנו להתמודד עם הבלבול אחרי צבא: 
 
1. ללמוד לחיות עם חוסר ודאות (וליהנות מזה) 
הרבה פעמים אנחנו מנסים לדעת את התשובות להכל, וזה יוצר אצלנו המון לחץ מיותר, וגורם לנו להרגיש בלבול בגלל שאין לנו את כל התשובות. 
 
אנחנו רוצים להבין שלעולם לא יהיה לנו תשובות להכל, ואנחנו רוצים ללמוד להרגיש בנוח עם החוסר ודאות, גם אם זה אומר שלפעמים נרגיש מבולבלים, ולא נדע מתי ותוך כמה זמן נמצא את התשובה, או איזו תשובה אנחנו הולכים למצוא. 
 
יותר מזה, אנחנו רוצים להחליף את החשש בריגוש – כלומר, במקום לפחד מהחוסר ודאות, להסתכל על זה בתור הרפתקה ומסע שאנחנו עוברים כדי לגלות את עצמנו, ולהבין איך אנחנו רוצים לחיות ולהתחיל להתמצא בחיים האמיתיים. 
 
2. להציב לעצמנו מטרה ברורה / חזון 
ברגע שאנחנו מבינים לאן אנחנו רוצים להגיע, ומציבים לעצמנו מטרה שאנחנו רוצים לשאוף אליה – לא רק שזה עוזר לנו להבין מה אנחנו רוצים, זה גם עוזר לנו להבין מה אנחנו לא רוצים. 
 
כבר אמרנו שיש המון אפשרויות לחיילים משוחררים, בין אם זה מקצועות ללמוד, עבודות לעבוד בהם, עסקים להקים, ובכללי כיווני קריירה או אפילו דברים כמו איפה לגור, לאן לטוס (אם בכלל לטוס) ומתי, מה לעשות בזמן הפנוי שלנו, וכו'. 
 
כלומר, לדעת לסנן מתוך האפשרויות האלה זה דבר קריטי, שיכול להוריד משמעותית את רמת הבלבול אחרי צבא, ולאפשר לנו להתמקד בדברים שחשובים לנו באמת
 
3. להתנסות בדברים חדשים כל הזמן 
אחת הסיבות שאנחנו חווים בלבול אחרי צבא, היא שאנחנו יוצאים לעולם חדש שאנחנו לא באמת מכירים. כלומר, טכנית אנחנו מכירים אותו, אבל אף פעם לא חווינו אותו באמת על בשרנו. 
 
ובהתחלה כשאנחנו מנסים משהו חדש, זה די הגיוני שאנחנו חווים בלבול וחוסר ודאות, לא ככה? אז גם פה זה בדיוק אותו דבר. וככל שאנחנו מנסים דברים חדשים כל הזמן, אנחנו ממשיכים להרחיב אופקים ולהתפתח, מה שמאפשר לנו להבין בצורה טובה יותר מה אנחנו רוצים ולמה אנחנו מתחברים, עד שנמצא מטרות / שאיפות / חלומות שמדברים אלינו, שאנחנו באמת רוצים לפעול למענם ולקדם אותם. 
 
במילים אחרות, אחת הדברים החשובים ביותר כדי להתמודד עם הבלבול אחרי צבא זה לפעול למרות הבלבול. זה לא אומר שצריך לשים עשרות אלפי שקלים על תואר שאנחנו לא סגורים עליו, אבל בהחלט אפשר להתחיל להתנדב במקומות, להתנסות בעיסוקים ותחומי עניין שמדברים אלינו, לעבוד בעבודות זמניות, או אפילו לראות סרטונים ולהקשיב להרצאות בנושאים שונים כדי למצוא נושאים / רעיונות / ערכים שאנחנו מתחברים אליהם, ורוצים להתחיל לאמץ לחיים שלנו. 

הדרך להתגבר על בלבול אחרי צבא – לפעול למרות הבלבול

3 הדרכים שלמדנו אמנם לא יגרמו לבלבול להיעלם באופן מיידי, אבל הם בהחלט יאפשרו לנו ליהנות מהחיים ולעשות דברים שמקדמים את העתיד שלנו למרות הבלבול, מה שיעזור לנו להימנע מתקיעות ולהישאר במקום, ויאפשר לנו להיות בתנועה כל הזמן, להמשיך ללמוד ולהתפתח, וכמובן ליהנות מהדרך 🙂 

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

5 טעויות נפוצות בבחירת תואר

5 טעויות נפוצות בבחירת תואר

בחירת תואר זאת אחת הבחירות הגדולות של חייל משוחרר, ואפשר לעשות הרבה טעויות – היום נדבר על 5 מהן כדי שנוכל להימנע מהן

תשתפו אותי ב..