fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
remi-walle-UOwvwZ9Dy6w-unsplash

הכוונה לחיילים משוחררים – 4 דגשים לקבלת החלטות באזרחות

אני מאמין שבעולם של היום אין מספיק הכוונה לחיילים משוחררים, מה שגורם לרוב התחושות של הבלבול והתסכול, הקושי למצוא כיוון בחיים, ועוד אתגרים שחיילים משוחררים מתמודדים איתם היום. 
 
עכשיו, אין ספק שיש גורמים שמספקים הכוונה לחיילים משוחררים, ואני מאוד מכבד את זה ומעריך את העבודה שהם עושים – העניין הוא, שרובם מתמקדים בהכוונה שקשורה לדברים טכניים, כמו מימוש זכויות והטבות, הנחיות בנוגע לפיקדון, ועוד. 
 
נכון שיש גם הכוונה לחיילים משוחררים במובנים של קבלת החלטות בנוגע ללימודים וקריירה, ויש גורמים שאשכרה עוזרים להם לקבל החלטות בסגנון – אבל המיקוד הוא בעיקר בזכויות והטבות ודברים בסגנון, וצריך לשים יותר דגש על נושאים כמו קבלת החלטות, התפתחות אישית, פיתוח מיינדסט להצלחההצבת מטרות ויעדים, וכו'. 
 

דגשים חשובים להכוונה לחיילים משוחררים 

הרעיון הוא לא להתמקד בלמצוא את התשובות ולפתור את הדילמות והבעיות שלנו, אלא לפתח את המיינדסט והיכולת לקבל החלטות טובות יותר באופן כללי בחיים שלנו, ובפרט בנוגע לקריירה ולעתיד שלנו. 
 
לאחרונה נתקלתי במאמר מעניין בנוגע לכמה גורמים שמשפיעים על קבלת ההחלטות שלנו, ולמרות שהמאמר הזה נכתב בעיקר בהקשר של כלכלה, אני מאמין שהדגשים בו מאוד רלוונטיים בתור הכוונה לחיילים משוחררים. 
 
בדיוק בשביל זה, ריכזתי את הדגשים האלה במאמר הזה, עם הסברים שמתמקדים באיך להשתמש בכל אחד מהם כדי לקבל החלטות טובות יותר אחרי השחרור: 
 

1. מוגבלות / מחסור (Scarcity) 

אחת העצות לחיילים משוחררים שלא מוצאים כיוון בחיים, היא להיחשף לכמה שיותר תחומים חדשים. הבעיה היא, שאין לנו מספיק זמן ואנרגיה (וכסף) כדי להתנסות בכל התחומים. 
 
סטיב ג'ובס אמר פעם שמיקוד זה לא היכולת להחליט מה לעשות, אלא היכולת להחליט מה לא לעשות, ולדעת על אילו הזדמנויות לוותר. מאחר ואין לנו את כל הזמן שבעולם לנסות הכל לפני שמקבלים החלטה, נאלץ להחליט על מה לוותר, שזה מוביל אותי לנקודה הבאה… 
 

2. בחירה (גיבוש סדר עדיפויות) 

בגלל שאין לנו זמן לנסות הכל, זה דורש מאיתנו לגבש סדר עדיפויות בנוגע למטרות, תחומים ופעולות שונות בחיים שלנו, שינחו אותנו בקבלת החלטות בהמשך הדרך. 
 
אנחנו צריכים לבחור אם אנחנו מעדיפים ללכת על החלום, או על משרה בטוחה עם תנאים טובים. אם אנחנו משקיעים את הזמן בהתפתחות אישית ולחקור את עצמנו, או למצוא עבודה מועדפת ולהרוויח כסף. אם אנחנו רוצים לעשות טיול גדול בחו"ל אחרי צבא, או להתחיל ישר ללמוד תואר. 

הכוונה לחיילים משוחררים – דורש קבלת החלטות ולוותר על דברים מסוימים

מאחר ואין לנו את הזמן, האנרגיה והכסף להשקיע בהכל, כל בחירה שאנחנו עושים באה על חשבון בחירה אחרת. וזה בדיוק מה שנדבר עליו בעיקרון השלישי… 
 

3. מחיר הזדמנות (על מה ויתרנו בעקבות ההחלטה) 

המחיר של ההזדמנות זה בעצם הדבר החשוב ביותר (עבורנו) שוויתרנו עליו בשביל ההזדמנות הזאת. למשל, אם אני מחליט לראות סרט בטלוויזיה, אני מוותר על יציאה עם חברים. או אם אני הולך ללמוד תואר בהנדסת תוכנה, אני מוותר על עבודה במשרה מלאה. 
 
כמובן שכשאנחנו עושים בחירה מסוימת, אנחנו מוותרים על כמה הזדמנויות: למשל, אם אני מחליט להישאר בבית וללמוד למבחן, אני מוותר גם על לראות סרט, גם על לאכול בחוץ, וגם על ללכת למסיבה עם חברים. 
 
במקרה כזה, מחיר ההזדמנות זאת האפשרות שנחשבת בעינינו לבעלת הערך הגבוה ביותר. אם מבחינתי מסיבה עם חברים שווה יותר מסרט או ארוחה בחוץ, אז מחיר ההזדמנות של להישאר בבית וללמוד למבחן הוא ויתור על מסיבה עם חברים. 
 

4. שום דבר לא בא בחינם 

גם אם זה לא עולה כסף, זה עולה לנו בזמן / אנרגיה, או בוויתור על הזדמנות אחרת (כמו שהדגשנו בסעיף השלישי). 
 
למשל, אם אנחנו עושים קורס חינמי באינטרנט, אנחנו עדיין משקיעים זמן ואנרגיה בלצרוך את התוכן של הקורס, ויכולנו להשתמש בזמן הזה כדי לעשות דברים אחרים. זה לא בהכרח אומר שלא כדאי לעשות את הקורס, פשוט חשוב לשים לב לזה, ולוודא שאנחנו משקיעים את הזמן שלנו בדברים שבאמת תורמים לנו ומקדמים אותנו. 
 
אלו היו 4 דגשים לקבלת החלטות במטרה לספק הכוונה לחיילים משוחררים, ולאפשר להם לקחת את השליטה על החיים באזרחות… מקווה שהפקתם ערך מהמאמר, ושהדגשים האלה יעזרו לכם בקבלת החלטות בתחומים שונים בחיים שלכם 🙂 

תשתפו אותי ב..

5 Responses

  1. Modern Talking был немецким дуэтом, сформированным в 1984 году. Он стал одним из самых ярких представителей евродиско и популярен благодаря своему неповторимому звучанию. Лучшие песни включают "You're My Heart, You're My Soul", "Brother Louie", "Cheri, Cheri Lady" и "Geronimo's Cadillac". Их музыка оставила неизгладимый след в истории поп-музыки, захватывая слушателей своими заразительными мелодиями и запоминающимися текстами. Modern Talking продолжает быть популярным и в наши дни, оставаясь одним из символов эпохи диско. Музыка 2024 года слушать онлайн и скачать бесплатно mp3.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

איך להתגבר על הפחד מכישלון

אחד הפחדים הנפוצים של בני האדם, הוא הפחד מכישלון: הפחד לפשל מול כולם הפחד לטעות בהחלטה גורלית או הפחד לעשות משהו לא טוב, כי מה

איך לדעת מה לעשות בחיים?

איך לדעת מה לעשות בחיים? וגם אם כבר חשבנו על מטרה – איך אפשר לוודא שאנחנו לא עושים טעות? מוזמנים לגלות את התשובה במאמר:

תשתפו אותי ב..