fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
christina-wocintechchat-com-aISBMWN6-Io-unsplash

למידה דיגיטלית – יתרונות וחסרונות שחייבים להכיר

הייתה תקופה שבה כולנו עברנו ללמידה דיגיטלית בעקבות המצב, בין אם זה הרצאות בזום, קורסים דיגיטליים, וכו'. עכשיו, אנחנו מתחילים לחזור לשגרה וללימודים פרונטליים, אבל אין ספק שלא מעט אנשים התחילו להתרגל ליתרונות של למידה דיגיטלית, וחלקנו רוצים אפילו להמשיך ללמוד ככה גם עכשיו כשאפשר לחזור ללמוד פרונטלית. 
 
באופן אישי, אני נחשפתי לעולם הלמידה הדיגיטלית די הרבה זמן לפני שהתחילה הקורונה – קניתי לא מעט קורסים דיגיטליים אחרי השחרור, והצלחתי להפיק מהם הרבה ערך. 
 
אני עדיין עושה קורסים פרונטליים בנוסף (ובהמשך אסביר גם למה), אבל אין ספק שלמידה דיגיטלית התחילה לקחת חלק מרכזי בחיים שלי, ומאפשרת לי לצמוח ולהתפתח בדרכים שלא התאפשרו לי לפני זה
 
עכשיו, יש כמה סוגים של למידה דיגיטלית: זה יכול להיות למידה דרך קורסים דיגיטליים, דרך הרצאות וסדנאות בזום, דרך אפליקציות או מבחנים ממוחשבים, ועוד… 
 
השאלה היא, האם הדברים האלה באמת יכולים להחליף לימודים פרונטליים? על זה אנחנו הולכים נדבר על זה יותר בהמשך המאמר. 
 

לימודים דיגיטליים או פרונטליים – מה כדאי? 

אז איך בעצם יודעים מה יותר משתלם לנו – למידה דיגיטלית או למידה פרונטלית? נכון שלא תמיד יש לנו את היכולת לבחור את צורת הלמידה (למשל בתואר שבו מוסד הלימודים קובע בשבילנו), אבל הרבה פעמים יש לנו את הבחירה איך ללמוד את הדברים שאנחנו לומדים, איזה קורסים לרכוש, באילו שיטות ללמוד, וכו'. 
 
לכן, כדי לוודא שאנחנו מקבלים את ההחלטה הטובה ביותר בנושא, ריכזתי לכם במאמר הזה יתרונות וחסרונות מרכזיים של למידה דיגיטלית לעומת למידה פרונטלית: 
 

4 יתרונות של למידה דיגיטלית 

כמו שאמרתי, שילבתי ואני עדיין משלב למידה דיגיטלית בחיים שלי, מאחר ויש לה יתרונות מאוד משתלמים שהופכים אותה לנגישה יותר: 
 
1. נגיש מכל מקום ובכל זמן 
אחד היתרונות הבולטים בלימודים דיגיטליים זה העובדה שאנחנו יכולים ללמוד בכל זמן שאנחנו רוצים (אלא אם מדובר בלייבים או שידורי זום), ומכל מקום שאנחנו רוצים, בין אם זה מהבית, בבית קפה, בזמן נסיעה, בטיול בחו"ל, וכו'. 
 
במילים אחרות, אנחנו לא חייבים להתאים את עצמנו ללוז של גורמים אחרים, ויש לנו את היכולת ללמוד מתי שמתאים לנו, ולעשות את זה בקצב שלנו. 
 
2. אפשר לחזור על החומר כמה שרוצים 
להבדיל מלימודים פרונטליים שבהם אנחנו עוברים את השיעור פעם אחת – בקורסים דיגיטליים יש לנו את האפשרות לחזור על החומר שוב ושוב, ואפילו בלמידה דרך הזום במידה ומקליטים את השיעורים. 

למידה דיגיטלית – אפשר לחזור על החומר מתי שרוצים, כמה שרוצים

כלומר, אם שכחנו משהו, יש לנו שאלה, או שאנחנו רוצים לחדד נושא מסוים – אנחנו תמיד יכולים לעבור שוב על החומר עד שנבין את מה שאנחנו רוצים. 

3. למידה בקצב האישי שלנו 
לכל אחד יש קצב למידה משלו (שיכול להשתנות בהתאם לנושאים ולעוד פרמטרים), ויש אנשים שיכולים לרוץ על החומר, ויש כאלו שזקוקים ליותר זמן כדי ללמוד. 
 
לעומת קורסים ושיעורים פרונטליים שבהם כולם לומדים באותם זמנים ובאותו הקצב – בקורסים דיגיטליים יש לנו את היכולת ללמוד מתי שמתאים לנו, ולעשות את זה בקצב שלנו. 
 
4. ממקד את המאמץ שלנו בלמידה 
לעומת קורסים פרונטליים שדורשים מאיתנו לעשות מאמצים נוספים שלא תורמים ללמידה כמו נסיעות, התארגנות, וכו' – קורסים דיגיטליים מאפשרים לנו למקד את רוב האנרגיה שלנו בתוכן של הקורס ובלמידה עצמה. 
 
בנוסף, לרוב זה גם יותר משתלם מבחינת מחיר, וקורסים והרצאות דיגיטליים עולים פחות מקורסים פרונטליים. 
 

ולמה בכל זאת שווה לשקול גם למידה פרונטלית? 

למרות שאני אוהב קורסים דיגיטליים ובכללי את היתרונות בלמידה עצמאית דרך המחשב – יש סיבה שאני עדיין ממשיך בלמידה פרונטלית במצבים מסוימים, וזה בגלל שזה מספק דברים שאי אפשר (או לפחות מאוד קשה) להשיג בקורסים דיגיטליים: 
 
1. מגע אנושי 
יש משהו בחוויה של לשבת יחד באותו מקום עם אנשים, שיוצר חיבור ברמה שלא נוצרת בקורסים דיגיטליים או דרך האינטרנט. 
 
נכון, אפשר ליצור קבוצת פייסבוק / ווטצאפ משותפת, ובשיחות בזום כן אפשר ליצור חיבור מסוים – ועדיין, זה לא באותה רמה כמו לפגוש אנשים אחרים פנים מול פנים, במיוחד עכשיו כשכולם מתגעגעים למגע הזה ולחיבור האנושי. 
 
2. מחויבות גבוהה 
בדרך כלל שאנחנו לומדים דרך קורסים דיגיטליים באופן עצמאי, הרבה יותר קשה לנו להתחייב ללמידה ולתרגול של החומר, ואנחנו עלולים להתפזר וללכת לאיבוד… 
 
נכון שגם פה יש אלמנטים שיכולים לייצר את המחויבות, ובהחלט אפשר להתחייב לקורסים דיגיטליים – זה פשוט עשוי להיות קשה יותר מאשר בקורסים פרונטליים. 
 
 
בקיצור, יש מקום גם ללימודים דיגיטליים, וגם ללימודים פרונטליים – כל אחד יכול לבחור את המינון שלו ואת מה ללמוד דיגיטלית ומה פרונטלית לפי השיקולים שלו. 
 
ועכשיו כשאנחנו מודעים ליתרונות ולחסרונות של למידה דיגיטלית – יהיה לנו הרבה יותר קל להחליט מתי זה מתאים לנו, ומתי פחות 🙂 

תשתפו אותי ב..

2 Responses

  1. aut illo ipsa consectetur aut nisi consectetur ea qui cumque sed eum. magni iure magnam earum deserunt labore dolorem asperiores ab. eos ut voluptatem ullam adipisci quidem similique similique omnis qui. vel consequatur occaecati reprehenderit soluta. repudiandae et laudantium mollitia illo ullam corrupti est est enim accusamus recusandae voluptas libero.

  2. distinctio consectetur molestiae id porro veniam sint sed enim ut aut et. quasi rerum cupiditate a asperiores quo error aut ut accusamus itaque explicabo maxime commodi saepe delectus dolores exercitationem. accusantium dolorum quaerat explicabo quasi nesciunt et totam voluptas possimus dignissimos tempora hic quia dolores laborum. vel optio voluptatem hic dignissimos omnis a nisi repudiandae voluptatem aut debitis consequatur fuga aut perferendis necessitatibus iste velit nihil totam blanditiis dolores. cumque doloribus officia exercitationem sapiente perspiciatis commodi qui qui sunt necessitatibus quis.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

תשתפו אותי ב..