fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
למה קשה לנו לבחור כיוון בחיים?

למה קשה לנו לבחור כיוון בחיים?

אחד הדברים שהכי מעסיקים אותנו בתור חיילים משוחררים, זה לבחור כיוון בחיים ולהבין מה אנחנו רוצים לעשות עם עצמנו.

העניין הוא, שלהרבה מאיתנו קשה למצוא את התשובה, וגם לוקח לנו הרבה זמן לקבל החלטה בנושא. אבל מה הסיבה שזה קורה?

קודם כל, הרבה מזה קשור לזה שלא לימדו אותנו באמת איך למצוא כיוון בחיים, אבל יותר מזה – יש עוד דבר שהוא אולי הגורם המרכזי לבלבול שבא עם ההחלטה הזאת…

הסיבה שקשה לנו לבחור כיוון בחיים

אפשר לחשוב שהסיבה שקשה לנו לבחור כיוון בחיים, היא בגלל שמדובר בהחלטה גורלית. עכשיו, זה נכון שאכן מדובר בהחלטה גורלית – העניין הוא, שגם למצוא זוגיות למשל, זאת החלטה גורלית לא פחות שגם אותה לא באמת לימדנו אותנו איך ליצור.

כמובן שזה משפיע, והרבה מאיתנו חוששים להיכנס לזוגיות או להתחיל עם בני זוג פוטנציאלים בין היתר בגלל זה – ועדיין, יש אנשים שממשיכים להכיר בני זוג פוטנציאלים, ולהיכנס למערכות יחסים…

אז איך אפשר לקבל החלטה גורלית כזאת בקלות? פשוט מאוד – אם לא הולך, תמיד יש אפשרות אחרת.

לבחור כיוון בחיים – תמיד יש עוד אפשרויות

וזה דבר שמתפספס אצל הרבה חיילים משוחררים בשלב הזה:
כשאנחנו חושבים על לבחור כיוון בחיים, אנחנו בדרך כלל חושבים על החלטה חד פעמית בלתי הפיכה שתלווה אותנו לכל החיים… אבל זה באמת לא עובד ככה!

בדיוק כמו שבזוגיות אנחנו לא בהכרח נישאר עם הבן/בת זוג הראשונ/ה שלנו, ואם לא טוב לנו איתו/ה אנחנו נמצא מישהו/י אחר/ת – אם בחרנו ללכת בכיוון מסוים, ואחרי שבדקנו את זה כמו שצריך הבנו שזה לא בשבילנו – אנחנו תמיד יכולים לשנות כיוון!

נכון, אולי יש כאלה שיגידו שאנחנו "לא רציניים", או שאין לנו מספיק "משמעת עצמית" והתמדה, אבל פאק – זאת באמת סיבה לסבול כל החיים שלנו? רק בגלל שהבחירה הראשונה שלנו לא בהכרח הייתה מתאימה לנו?

נכון, אולי יהיה חבל לשנות כיוון אחרי שהשקענו זמן ואנרגיה במשהו אחר – וזאת בדיוק הסיבה שאנחנו ממליצים להתחיל להתנסות בהדרגה לפני שבוחרים כיוון בחיים, ולא לקפוץ ישר למים עמוקים עם תואר ראשון לפני שאנחנו מבינים מה זה בדיוק אומר, ומה זה דורש מאיתנו.

הרעיון הכי חשוב שאנחנו רוצים לקחת מפה, זה שגם אם בחרנו כיוון מסוים, אבל אחר כך שינינו את דעתנו – זה בסדר!

הלכנו על משהו שרצינו בכל הכוח, וסביר להניח שלמדנו מזה לפחות דבר או שניים – גם באופן כללי, וגם על עצמנו…

ועכשיו, אחרי שצברנו ניסיון, חוויות, ותובנות חדשות – נוכל לנסות את הדבר הבא, ולהמשיך את המסע שלנו בצורה טובה יותר…

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

איך לוודא שאנחנו בכיוון הנכון ולא רודפים אחרי מטרות שווא

הרבה פעמים, נדמה החברה מכתיבה לנו מה לרצות, ומה צריך לעשות כדי להצליח בחיים – הבעיה היא, שזה גורם לנו לרדוף אחרי דברים שאנחנו לא באמת רוצים, ומונע מאיתנו ללכת בכיוון הנכון… במאמר הזה, נלמד איך לוודא שאנחנו לא רודפים אחרי מטרות שווא, ושאנחנו הולכים בכיוון הנכון בשבילנו.

תשתפו אותי ב..