fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
35496 (4912×7360)

4 דברים שצריך לדעת על בחירת מקצוע לעתיד

אחת ההתלבטויות של חיילים משוחררים היא איך לבחור מקצוע לחיים? בדיוק בשביל זה, פרסמנו מאמר על בחירת מקצוע לעתיד שחושף 4 דגשים חשובים שצריך לדעת שמקבלים את ההחלטה.
אחת ההתלבטויות של חיילים משוחררים היא איך לבחור מקצוע לחיים? בדיוק בשביל זה, פרסמנו מאמר על בחירת מקצוע לעתיד שחושף 4 דגשים חשובים שצריך לדעת שמקבלים את ההחלטה.

בחירת מקצוע לעתיד זה אחד הדברים שמעסיקים חיילים משוחררים הכי הרבה: מה כדאי ללמוד? איך לדעת איזה מקצוע מעניין אותי? ומה אם אני אבחר במקצוע הלא נכון?

זה מסביר למה מדובר באחת ההחלטות הקשות של כל חייל משוחרר – שלא לדבר על זה שאולי בכלל לא כדאי לעשות תואר? (אבל זה כבר נושא בפני עצמו, וזה משתנה בין אדם לאדם)

היום, נדבר על 5 דברים שצריך לדעת על בחירת מקצוע לעתיד – שיעזרו לנו לקבל החלטה נכונה יותר, ולהיזהר מטעויות מיותרות בדרך:

1. דברים יכול להשתנות

בכל שלב בחיים, הרצונות שלנו עשויים להשתנות – זה תלוי בהמון דברים, כמו חוויות שעברנו, דברים חדשים שגילינו, שינויים שקורים או שאנחנו יזמנו בחיים שלנו (כמו מעבר דירה, נישואים, וכו'). הנקודה היא, שאין טעם להשקיע יותר מדי זמן בבחירת המקצוע המושלם – בעיקר כי אין באמת דבר כזה…

בחירת מקצוע לעתיד – איך מקבלים את ההחלטה?


"אבל רגע, אז מה הטעם לעשות תואר או להיכנס לתחום כזה או אחר – אם יכול להיות שבעתיד ארצה לעשות משהו אחר בכלל?"

העניין הוא כזה:
כל עוד אנחנו נאמנים לתשוקות, לחלומות ולשאיפות שלנו באותו הרגע – אנחנו נסתדר מצוין: אם הלכנו ללמוד מקצוע בגלל שזה באמת עניין אותנו ורצינו לחוות ולנסות אותו, אז גם אם אחרי שנה-שנתיים נחליט שאנחנו רוצים לעשות משהו אחר – עדיין השקענו במשהו שבאמת עניין אותנו, וכן למדנו דברים חדשים שיכולים לשרת אותנו במקומות אחרים בעתיד שלנו…

(כמובן שיש גם את העניין הכלכלי בקשר לתואר – אבל כל עוד נמצא דרך לחסוך כסף במקביל, לא צריכה להיות בעיה)

2. לא הכל כמו שזה נראה

יש הרבה מקצועות שנשמעים טוב, ושממבט ראשון יכול להיות שממש נרצה לעבוד בהם – העניין הוא שזה לא בהכרח כמו שזה נשמע, ולפעמים ההבדל בין מה שחשבנו על מקצוע, לבין החוויה היומיומית ומה שצריך לעשות בו בפועל – יכול להיות עצום.

כלומר, לפני שאנחנו ניגשים לבחירת מקצוע לעתיד, אנחנו רוצים לקחת את הדברים האלה בחשבון, ולנסות להבין עד כמה שאפשר לאן אנחנו נכנסים. וזה מוביל אותי לנקודה השלישית…

3. לעולם לא נדע עד שלא ננסה

לא משנה כמה נקרא על המקצוע, או כמה נתייעץ עם אחרים – עד שלא נתחיל לחוות את זה בפועל אנחנו לא באמת תדע אם אנחנו בעניין או לא.

נכון, זה לא אומר בהכרח שלא צריך ללמוד, אבל שווה להתנסות בתחום לפני שמתחייבים לתואר, כי זה יכול לחסוך לנו בחירות שגויות בהמשך הדרך. כשאנחנו מתנסים במקצוע חדש בפועל, אנחנו מגלים המון דברים חדשים על איך שהתחום הזה עובד, איך זה מרגיש לעסוק בזה בפועל, באילו קשיים ואתגרים אנחנו עשויים להיתקל, ועוד…

בזכות המידע הזה, יהיה לנו הרבה יותר קל לקבל החלטות בצורה נכונה בנוגע לבחירת מקצוע לעתיד, ולהבין לאן אנחנו נכנסים כשאנחנו עושים את זה – מה שמאפשר לנו להתמודד עם התחום בצורה טובה יותר בדרך כלל.

4. בחירת מקצוע לעתיד זאת מערכת יחסים

אנחנו לא פשוט בוחרים מקצוע ו"אלה בבלה" – ממש כמו בזוגיות (או כל מערכת יחסים משמעותית), אנחנו רוצים ללמוד ללמוד להכיר את המקצוע קודם, ולהתקדם בצעדים קטנים.

זה אומר גם שסביר להניח שנחווה עליות וירידות, וזה בסדר. כמו בכל דבר, גם אם אנחנו אוהבים לעשות אותו ברמה הכללית – עדיין ניתקל באתגרים וקשיים, עדיין יהיו זמנים שלא תהיה לנו מוטיבציה לעשות את זה, ועדיין יהיו מצבים שנרגיש שאנחנו גמורים ושאנחנו לא יכולים יותר.

בקיצור, תמיד יהיו ימים טובים יותר, וימים טובים פחות – זה חלק מהדרך, וזה בסדר גמור 🙂

וכמובן אם אנחנו מרגישים שזה לא מתאים לנו, ואנחנו לא נהנים או מסופקים ממנו כמו שחשבנו – שווה לשקול אפשרות לתכנן מסלול מחדש: אחרי הכל, אנחנו רוצים ליהנות ממה שאנחנו עושים ביומיום – אז למה לבחור מקצוע שאנחנו לא נהנים לעבוד בו?

רגע לפני שיוצאים לדרך

אין ספק שבחירת מקצוע לעתיד זה נושא מורכב, ושיש עוד הרבה דברים להגיד על זה (לא סתם יש לנו קטגוריה שלמה של מטרות ויעדים באתר, עם הרבה מאמרים נוספים בנושא)

ועדיין, 4 הדגשים האלה הם מקום טוב להתחיל ממנו. הם אולי לא מגלים לנו בדיוק איזה מקצוע לבחור – אבל הם כן עוזרים לנו להתמודד עם ההחלטה בצורה חכמה ונכונה יותר, ולוודא שאנחנו מוכנים למסע שאנחנו הולכים לעבור…

כל עוד ניצמד לדגשים בבחירת מקצוע לעתיד, אנחנו נהיה הרבה יותר מוכנים לאתגרים שתיתקל בהם בדרך – ואולי גם נצליח ליהנות מהם וללמוד לפעם הבאה 🙂

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

תשתפו אותי ב..