fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
brooke-cagle-DYSq9HJD_UI-unsplash

איך להצליח בחיים: 5 טעויות שאולי גם אתה עושה

כולם רוצים לדעת איך להצליח בחיים, אבל רוב האנשים עושים 5 טעויות שרק פוגעות בהצלחה שלהם - והיום תלמד איך להימנע מהן:
כולם רוצים לדעת איך להצליח בחיים, אבל רוב האנשים עושים 5 טעויות שרק פוגעות בהצלחה שלהם - והיום תלמד איך להימנע מהן:

כולנו רוצים לדעת איך להצליח בחיים, ובסופו של דבר אנחנו שואפים לעשות ולהשיג כמה שיותר – כדי שנוכל לחיות את החיים שלנו בצורה הכי טובה שאפשר:
הבעיה היא, שרוב האנשים עושים 5 טעויות קריטיות שפוגעות בהצלחה שלהם, וגורמות לזה שהם עובדים אפילו יותר קשה – אבל בפועל כמעט לא משיגים מזה שום דבר…

אז רגע לפני שנדבר על הטעויות האלה, ונלמד איך להצליח בחיים –
חשוב שנבין את הצעד הראשון בדרך לשם, שגם אותו כל כך הרבה אנשים מפספסים:

איך להצליח בחיים – הצעד הראשון

מה זה אומר "להצליח בחיים"? שאלה טובה, גם אני שואל.
העניין הוא שהרבה אנשים ששואפים להצליח בחיים, לא באמת יודעים להגיד מה זה הצלחה: מיליון שקל בבנק? זוגיות מאושרת? לרוץ מרתון? להיות מנכ"ל של חברה מצליחה?

יש הרבה דרכים להגדיר הצלחה, וזה דבר שמשתנה בין אחד לאחד – וזה לא תמיד חייב להיות משהו מפוצץ כמו שהחברה מרגילה אותנו לשאוף אליו… מה שכן, זה חייב להיות משהו שאתה רוצה – כזה שאתה באמת מתחבר אליו:

כלומר, לפני שאתה לומד איך להצליח בחיים, אתה רוצה להבין מה זאת הצלחה בשבילך, ורק אז תוכל להתחיל ללמוד איך להגיע לשם  – הרי אם לא תדע לאן אתה רוצה להגיע, איך תוכל להתקדם לשם?

וזה מוביל אותי ישר לטעות הראשונה:

1. לא לדעת מה אתה רוצה

רוב האנשים לא באמת יודעים מה הם רוצים. חלקם חושבים שהם יודעים מה הם רוצים – אבל הרבה פעמים הם פשוט שואפים למטרות של אנשים אחרים: אם זאת אמא שרוצה שתהיה בהייטק, או אבא שרוצה שתהיה עורך דין, ואולי החברה ש"מקדשת" מקצועות מסוימים כמו טייס או רפואה:

זה לא אומר שיש בעיה עם המקצועות האלה, ואם אתה באמת חולם ללכת על אחד מהם – גו פור איט!
ועדיין, אתה רוצה לשאול את עצמך: "האם אני באמת רוצה לעשות את זה? או שאני עושה את זה רק כי אחרים אמרו לי שכדאי / שזה טוב?"

למעשה, אתה רוצה לשאול את זה בנוגע לכל דבר שאתה חושב לעשות, כדי לוודא שאתה הולך בכיוון הנכון ולא נותן לגורמים חיצוניים להשפיע עליך… וזה מוביל אותי לטעות השנייה:

2. לעשות את מה שכולם עושים

הרבה אנשים מושפעים ממה שאחרים עושים, ופשוט עושים כמו כולם מבלי לחשוב יותר מדי על ההשלכות של המעשים שלהם: עם כולם טסים לחו"ל אחרי צבא – גם הם טסים לחו"ל אחרי צבא, או אם כולם הולכים ללמוד תואר – גם הם ילכו ללמוד תואר, גם אם התואר לא מעניין אותם ולא באמת יקדם אותם לאן שהם רוצים.

יש 2 בעיות מרכזיות עם הסעיף הזה:
הראשונה היא שהרוב בדרך כלל טועה, מאחר ורוב האנשים לא יודעים איך להצליח בחיים, והם לא באמת מאושרים מהחיים שלהם – ומי שעושה את מה שרוב האנשים עושים, מקבל את התוצאות שרוב האנשים מקבלים. [שהם בדרך כלל לא מי יודע מה]

הבעיה השנייה, היא שהם לא עושים את מה שהם רוצים – שזה מאוד דומה לנקודה בסעיף הראשון, רק שיכול להיות מצב שאתה כן יודע מה אתה רוצה, אבל עדיין מחליט לוותר על החלום שלך ולעשות כמו כולם…
אגב, הרבה אנשים מוותרים על החלומות שלהם בגלל שהם עושים גם את הטעות הבאה:

3. להיות יותר מדי מציאותי

כמו שחשוב לדעת לאן אתה רוצה להגיע, חשוב גם לדעת איפה אתה נמצא, ולהכיר את תנאי הדרך – כלומר, אתה כן רוצה להיות מודע למציאות ולא להתעלם ממנה, כדי שתוכל להתאים את עצמך ולגרום לה לשחק לטובתך במה שאפשר.

הבעיה היא שהרבה אנשים מקובעים יותר מדי במציאות: הם מתייחסים אליה כמו אמת קבועה ובלתי משתנה, וזה גורם להם לוותר על מטרות או חלומות שלא משתלבים עם המציאות שהם מכירים…

איך להצליח בחיים

העניין הוא שכל מטרה שתרצה להשיג אי פעם – היא לא מציאותית: כלומר, לפחות חלק ממנה עדיין לא קיים במציאות – אחרת זאת כבר לא הייתה מטרה, נכון?

במילים אחרות, האנשים היחידים שיכולים לשנות את המציאות לטובה, בין אם של כל העולם או אפילו של עצמם – הם האנשים שמוכנים להטיל ספק במה שכבר קיים, ולעשות את מה שצריך כדי לשנות אותו לכיוון שהם רוצים:
גם אם זה לא יהיה ב-100% מה שהם רצו, הם עדיין יעשו יותר שינוי מאלו שפשוט יושבים בצד ונכנעים למציאות הנוכחית כמו שהיא…

4. לעבוד יותר מדי קשה

הרבה אנשים מאמינים שכדי להצליח צריך לעבוד קשה:
עכשיו, במידה מסוימת זה נכון – רק שזה יוצר מצב שבו אנחנו כל כך עסוקים בעבודה ובמשימות, ובקושי יש לנו זמן לנוח, לעשות דברים שאנחנו אוהבים, או באופן כללי להקדיש זמן לעצמנו!

ובגלל שרוב האנשים לא יודעים איך להצליח בחיים וליהנות מהדרך במקביל – רובם עובדים יותר מדי קשה, ובסופו של דבר הם נשחקים ומתעייפים מהר מאוד – למעשה, לתת לעצמך זמן עוזר לך לשפר את הפוקוס שלך, מה שמאפשר לך להשיג יותר לאורך זמן [ראיתי בשבוע שעבר הרצאת TEDx שמדברת על זה יותר לעומק]

5. לנסות הכל לבד

למרות שהיום אפשר להיעזר בידע ובניסיון של אחרים כמעט בכל דבר, הרבה אנשים שמנסים להשיג את המטרות שלהם מנסים לעשות הכל לבד: זה יכול להיות בגלל שהם לא סומכים על אנשים אחרים, או שהם חושבים שאם הם נעזרים באחרים זה אומר שהם פחות טובים, ואולי מעוד הרבה סיבות אחרות… וזה בסדר – גם אני הייתי שם..

העניין הוא, שלרוב הם יצטרכו להשקיע הרבה יותר זמן ואנרגיה כדי להשיג את אותה תוצאה לבד, מאשר לעשות את זה בעזרת הידע/ההכוונה של מישהו שכבר השיג את מה שהם רוצים, ויכול להוביל אותם לשם…
כלומר, במקום להמציא את הגלגל מחדש – עדיף למצוא שיטה שעובדת וליישם אותה כדי להשיג את המטרה שלך.

המדריך להצלחה בחיים?

וואו, כתבתי הרבה היום 🙂 אני מקווה שלמדת כמה דברים חדשים בכל מה שקשור לאיך להצליח בחיים – בכל מקרה, אני לא חושב שאפשר לסכם את הנושא הזה במאמר אחד – אבל זה אמור לתת לך כיוון טוב בתור התחלה. וכמובן שאתה יותר ממוזמן להציץ במאמרים נוספים בנושא, שיעזרו לך להמשיך לשפר את החיים שלך, ולפתח מיינדסט להצלחה 🙂

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

תשתפו אותי ב..