fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
austin-distel-rxpThOwuVgE-unsplash

איך לבחור קריירה בצורה נכונה בעזרת 3 צעדים

כולנו רוצים לפתח קריירה בשלב מסוים, אבל אם לא נדע איך לבחור קריירה בצורה נכונה – אנחנו עלולים לקבל החלטות שנתחרט עליהם... במאמר הזה, נלמד כמה דגשים שיעזרו לנו לבחור קריירה רווחית, מהנה ומספקת:
כולנו רוצים לפתח קריירה בשלב מסוים, אבל אם לא נדע איך לבחור קריירה בצורה נכונה – אנחנו עלולים לקבל החלטות שנתחרט עליהם... במאמר הזה, נלמד כמה דגשים שיעזרו לנו לבחור קריירה רווחית, מהנה ומספקת:

במיוחד בתקופה הזאת, כמעט כולם חושבים על פיתוח קריירה, ורוצים למצוא עבודה בדחיפות, או אפילו לרכוש מקצוע שישרת אותם בעתיד, ויעזור להם לבנות לעצמם עתיד יציב ובטוח, ולצאת מהבלאגן והחוסר ודאות שהקורונה השאירה לנו… 
 
העניין הוא, שאנחנו לא בהכרח יודעים איך לבחור קריירה בצורה נכונה, וזה עלול לגרום לנו לעשות החלטות פזיזות ולבחור כיוון שאנחנו לא שלמים איתו, כזה שיגרום לנו לסבול ממה שאנחנו עושים, ואנחנו עשויים להתחרט עליו בעוד כמה שנים… 
 

איך לבחור קריירה שמתאימה לנו 

אני אתחיל ואומר שאני מאמין שיש יותר מקריירה אחת שמתאימה לנו, ושאנחנו יכולים לשגשג בה ולפרוח, ליהנות ממה שאנחנו עושים, להרוויח כמו שאנחנו רוצים, ולהרגיש משמעותיים ומסופקים. 
 
ועדיין, יש תחומים ומקצועות שכנראה שפחות נתחבר אליהם, ויכול להיות שזה יפגע בנו ובאיכות העבודה שלנו עם נעסוק בהם. זה תלוי בהרבה דברים, ובסופו של דבר המטרה העיקרית שלנו היא ללמוד להכיר את עצמנו. 
 
כדי לעשות את זה נכון, וללמוד איך לבחור קריירה בצורה נכונה – אנחנו נתמקד ברעיון של להכיר את עצמנו מ-3 כיוונים שונים: 
 
1. להבין מה השאיפות / חלומות שלנו 
אין ספק שכדי להבין איך לבחור קריירה שמתאימה לנו, אנחנו קודם רוצים להבין מה חשוב לנו, ואיך אנחנו רוצים לחיות: כמה שעות אנחנו רוצים לעבוד? איפה אנחנו רוצים לגור? מה אנחנו רוצים לעשות בזמן הפנוי? כמה זמן אנחנו רוצים להקדיש למשפחה? איזה חותם אנחנו רוצים להשאיר בעולם? ועוד… 

איך לבחור קריירה – להבין קודם מה המטרה שלנו

הרעיון הוא להגדיר לעצמנו קודם כל לאן אנחנו רוצים להגיע. דיברתי על זה הרבה במאמרים קודמים, מאחר ויש לזה השפעה משמעותית על ההחלטה שלנו – אחרי הכל, אנחנו רוצים לבחור קריירה בהתאם לחיים שאנחנו רוצים לחיות, ולא להפך, נכון?
 
2. איזה אדם אנחנו רוצים להיות? 
אחרי שהבנו מה אנחנו שואפים להשיג, ואילו חיים אנחנו רוצים לחיות – חשוב לא פחות שנבין איזה אדם אנחנו רוצים להיות בשביל להגיע לשם: אילו כישורים אנחנו רוצים לפתח? אילו מיומנויות יעזרו לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים? באילו מיומנויות אנחנו יותר חלשים כרגע, ברמה שזה מונע מאיתנו לעשות את מה שאנחנו רוצים? 
 
בסופו של דבר, מה שחשוב בחיים זה לא מה עשינו והשגנו – אלא איזה אדם הפכנו להיות. למעשה, זה עובד משני הכיוונים: גם עצם זה שנפתח את עצמנו ואת המיומנויות שלנו יעזור לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים יותר בקלות, וגם עצם זה שנעשה את הדברים שאנחנו רוצים, יעזור לנו להתפתח ולהפוך לאנשים מעניינים ומשמעותיים יותר… 
 
3. להכיר את האישיות שלנו 
מעבר לזה שאנחנו רוצים להבין איזה אדם אנחנו רוצים להיות – כדי להבין איך לבחור קריירה שמתאימה לנו באמת, אנחנו להכיר את האישיות שלנו מבחינת תכונות, כלומר להבין מה החוזקות והחולשות שלנו – לא מבחינה של מה אנחנו יכולים או לא יכולים לעשות, אלא יותר בכיוון של העדפות, כלומר באיזה סגנונות עבודה, חשיבה, או עשייה אנחנו יותר חזקים:
 
למשל, אם אנחנו אוהבים יותר להתעסק באומנות ויצירה, או לעבוד עם נתונים ומספרים. 
אנחנו אוהבים להשלים מטרות ויעדים בטווח קצר, או לתכנן ולחשוב לטווח ארוך. 
אנחנו אוהבים לעבוד עם אנשים, או שאנחנו מעדיפים לעבוד לבד. 
אנחנו אוהבים שגרה קבועה יחסית, או מעדיפים לוז גמיש עם הרבה שינויים. ועוד… 

כדי להבין את זה יותר לעומק, אנחנו יכולים להיעזר במבחני אישיות למיניהם – אחד המבחנים המוכרים בנושא זה המבחן של 16 סוגי אישיות, או "16 personalities" (יש הסבר באתר על 16 הסוגים השונים, ואפשר גם לעשות את המבחן בחינם דרך הקישור הזה) שוב, המטרה היא לא לקדש את התוצאות שנקבל ולקחת אותם כעובדה מוגמרת, אלא לקבל תמונה ראשונית על ההעדפות שלנו, שיכולה לתת לנו כיוון טוב להתחיל ממנו. 
 
בכל מקרה, אין פה נכון או לא נכון – לכל אחד יש את ההעדפות שלו, וברגע שאנחנו מבינים מה ההעדפות שלנו, הרבה יותר קל לנו למצוא קריירה / מקצוע / עיסוק שעוזר לנו לממש אותם על הצד הטוב ביותר. 
 
בקיצור, ככל שנלמד להכיר את עצמנו יותר טוב, יהיה לנו הרבה יותר קל להבין איך לבחור קריירה בצורה נכונה, ולעשות את זה מהשיקולים הנכונים שיחזיקו מעמד לאורך זמן, ויעזרו לנו לבחור קריירה רווחית, מהנה ומספקת, שתפורה בול בשבילנו. 

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

הלך הטיול הגדול – מה עושים?

הלך הטיול הגדול – מה עושים?

אחד הדברים שמפריעים לחיילים משוחררים בתקופה הזאת,זה שאי אפשר לטוס לחו"ל, וזה הרס להם את התוכניות של הטיול הגדול.. עכשיו, באופן אישי אני אף פעם

למה קשה לנו לבחור כיוון בחיים?

למה קשה לנו לבחור כיוון בחיים?

אחד הדברים שהכי מעסיקים אותנו בתור חיילים משוחררים, זה לבחור כיוון בחיים ולהבין מה אנחנו רוצים לעשות עם עצמנו. העניין הוא, שלהרבה מאיתנו קשה למצוא

תשתפו אותי ב..