fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
gemma-chua-tran-jNVgCpQ0LhQ-unsplash

לפני שבוחרים קריירה: 5 מאפייני אישיות ששווה לבדוק על עצמנו

לפני שבוחרים קריירה, אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מקבלים את ההחלטה מהשיקולים הנכונים – אחרי הכל, הבחירה שלנו היא זאת שתקבע אם תהיה לנו קריירה מהנה, רווחית ומספקת, או שתהיה לנו קריירה שאנחנו לא סובלים, וגורמת לנו להרגיש שאין משמעות לעשייה שלנו… 
 
כמובן שיש יותר מקריירה אחת שיכולה להתאים לנו, ושנוכל לפתח קריירה איכותית בכמה תחומים שונים – ועדיין, אם נבחר לפתח קריירה בתחום מסוים בגלל השיקולים הלא נכונים, זה יעלה לנו ביוקר בעתיד שלנו ויגרום לנו להתחרט על ההחלטה שקיבלנו… 
 
בדיוק בשביל זה, אנחנו רוצים להבין איך לבחור קריירה בצורה נכונה, כדי שנוכל להגשים ולממש את עצמנו בצורה הטובה ביותר. 
 

איך בוחרים קריירה שמתאימה לנו 

לפני שאנחנו בוחרים קריירה, אנחנו רוצים להבין מהם התכונות, החוזקות וההעדפות שלנו – כמובן שהדברים האלה יכולים להשתנות תוך כדי תנועה, אבל עדיין יש לנו נטיות לדברים מסוימים, לא בהכרח כי "זה מי שאנחנו", אלא יותר מתוך בחירה (שלרוב נעשית באופן לא מודע, אבל עדיין נעשית) 
 
הרעיון הוא, שברגע שנזהה את מאפייני האישיות האלה בעצמנו – נוכל להיות מודעים אליהם, ולקבל החלטות יותר מודעות באופן כללי בחיים שלנו, ובפרט כשאנחנו בוחרים קריירה. 
 
למרות שאפשר ללמוד על הדברים האלה ממבחני אישיות (כמו המבחן של 16-personalities למשל) או דברים בסגנון בצורה הרבה יותר עמוקה, במאמר הזה אני רוצה להתייחס לכמה מאפיינים ספציפיים שאני אישית שמתי לב אליהם – שהם בהחלט חשובים ובעלי משמעות כשאנחנו בוחרים קריירה, בין אם זה באיזה תחום לעסוק, או אם בכלל להיות שכיר או להקים עסק… 
 
בדיוק בשביל זה, החלטתי לשתף אתכם ב-5 מאפייני אישיות שיעזרו לנו לקבל החלטות חכמות יותר בנוגע לפיתוח קריירה שמתאימה לנו, שנוכל להפיק ממנה את המקסימום: 
 
1. מיקוד במשימות בטווח קצר / חזון לטווח ארוך 
האם אנחנו מתמקדים במשימות ופעולות יומיומיות ועמידה ביעדים ומדדים, או שאנחנו מעדיפים להתמקד בחשיבה על העתיד ובשאיפות וחלומות? 
 
מצד אחד, יש אנשים שנוטים להיות יותר ביצועיסטים, וחזקים בלקדם דברים וליישם אותם בפרקטיקה – ומצד שני, יש אנשים שנוטים יותר להיות "אנשי חזון", ולחשוב על רעיונות, חלומות, ושאיפות לעתיד. 

ברגע שאנחנו מבינים לאיזה צד אנחנו יותר מתחברים, אנחנו יכולים לבחור קריירה שמתאימה לזה: למשל, בתור ביצועיסטים למצוא עבודה שדורשת הרבה תפעול ועמידה במשימות תחת לחץ, או בתור חולמים למצוא עבודה עם יותר מקום ליצירתיות שמאפשרת לנו להביא את השאיפות שלנו לידי ביטוי… 
 
יותר מזה, אם אנחנו רוצים להקים עסק, יכול מאוד להיות שנרצה לחפש שותף או להעסיק עובד שנוטה לצד השני של הסקאלה: למשל, אם אני נוטה להתמקד בחזון לטווח ארוך, אני יעדיף להעסיק מישהו שיותר ממוקד במשימות שיעזור לי לתפעל את הדברים ולהוציא אותם לפועל. 
 
2. העדפה לעבוד לבד / לעבוד עם אנשים 
אחד הדברים שחשוב להבין כשבוחרים קריירה, זה אם אנחנו מעדיפים לעבוד לבד או עם אנשים אחרים. 
 
החלק של "לעבוד עם אנשים" יכול לבוא לידי ביטוי ב-2 דרכים: עבודה בצוות, כלומר לעבוד ביחד עם אנשים אחרים (לרוב שותפים או חברים לעבודה) – או עבודה מול לקוחות, כלומר לעסוק במשהו שבמסגרת התפקיד אנחנו עובדים מול אנשים (למשל בתפקידים כמו קבלה, שירות לקוחות, הדרכה, טיפול ואימון, וכו'). 
 
כלומר, יכול להיות גם שנעדיף לעבוד בצוות אבל לא מול לקוחות, או לעבוד מול לקוחות אבל לא בצוות – בכל מקרה, זה משהו שכדאי לשים לב אליו, כדי שנוכל לבחור קריירה בצורה נכונה יותר. 
 
 
3. יצירתיות מול אנליטיות 
יש אנשים שאוהבים להתעסק עם נתונים ומספרים (כמו רואי חשבון או חשבי שכר למשל), ויש כאלה שמעדיפים להתעסק בתחומים יותר יצירתיים כמו כתיבה, אומנות, שירה, משחק, וכו'… אין לי הרבה מה להרחיב כאן – פשוט זה עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון כשאנחנו בוחרים קריירה. 
 
4. רצון להיצמד למסגרת / רצון לחופש 
יש כאלה שאוהבים להיצמד לשגרה קבועה, כלומר לתכנן את הלוז ברמה שהם יודעים מה הם עושים כמעט בכל רגע נתון – ויש כאלה שרוצים יותר את החופש, ושיהיה להם את היכולת להתגמש ולשנות את הלוז, מבלי "להתחייב" ליותר מדי דברים. 
 
מדובר באחד המאפיינים היותר חשובים שבוחרים קריירה, ויש לו השפעה משמעותית על סוג הקריירה שנבחר: 
 
הרבה פעמים, אנשים שרוצים להיצמד למסגרת קבועה יעדיפו להיות שכירים, ואנשים שלא יעדיפו להיות עצמאיים / בעלי עסקים ולנהל את הלוז של עצמם (למרות שזה לא תמיד המקרה, ויש עצמאיים ובעלי עסקים שיוצרים לעצמם שגרה קבועה ומסודרת, או שכירים שעובדים בעבודות גמישות יותר מבחינת לוז ושעות). 
 
בכל מקרה, ברגע שנבין איך אנחנו מעדיפים לנהל את הזמן שלנו בהקשר הזה – יהיה לנו הרבה יותר קל למצוא עיסוק שמשתלב עם השגרה שלנו
 
5. עבודה בלחץ / עבודה ברוגע 
האם אנחנו מעדיפים עבודה עם לחץ וסביבה משתנה עם מהירות גבוהה והרבה משימות, או עבודה בסביבה קלילה יותר, שמאפשרת לנו לעבוד ברוגע ובסבלנות? 
 
יש אנשים שמעדיפים לעבוד תחת לחץ כי זה מוציא מהם יותר ועוזר להם לתפקד בצורה יעילה יותר, ויש כאלה שפחות כי זה דווקא פוגע בהם, והם מעדיפים לעבוד בסביבה רגועה וקלילה יותר. 
 
אני אישית שמתי לב שדווקא עבודה בסביבה רגועה עוזרת לי להוציא את המקסימום שבי, ולדעתי זה בגלל שאני אוהב לעבוד עם אנשים, ועבודה ברוגע מאפשרת לי לתת יחס אישי טוב יותר – וגם אם אני יכול לתת יחס אישי ברמה גבוהה תוך כדי לחץ, כנראה שאני אעשה את זה אפילו יותר טוב בסביבה רגועה וסבלנית 🙂 

סביבת העבודה – דגש חשוב כשבוחרים קריירה

כמו שאמרתי בהתחלה, חשוב לזכור המאפייני אישיות האלה הם לא "גזרה משמיים" שנכפתה עלינו. אולי יש לנו יתרון מסוים בצד אחד לעומת אחר, אבל בסופו של דבר זה רעיון של בחירה – כלומר אנחנו מעדיפים לעשות משהו אחד בצורה מסוימת, ולא דווקא שאנחנו לא יכולים לעשות את המשהו השני. 
 
בסופו של דבר, זה משמעותי להכיר את המאפיינים האלה בעצמנו כשאנחנו בוחרים קריירה, כדי שנוכל לקבל את החלטות שיקדמו אותנו בצורה טובה יותר 🙂 

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

איך ללמוד יותר בפחות זמן

הרבה אנשים משקיעים המון זמן בללמוד, אבל לא באמת זוכרים ומיישמים את רוב הידע – במאמר הזה נגלה איך אפשר ללמוד יותר בהרבה פחות השקעה

המרכיב החסר לחיים עם משמעות

המרכיב החסר לחיים עם משמעות

בצורה כזאת או אחרת, הרבה מאיתנו מחפשים משמעות לחיים שלנו –ולפעמים זה יכול להיות קשה למצוא אותה… מאחר וכל אחד תופס משמעות בצורה אחרת,אין תשובה

תשתפו אותי ב..