fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
fabian-albert-SOOpB2nwv-k-unsplash

4 יתרונות להצבת מטרות מדידות בדרך להצלחה

כולנו יודעים את החשיבות של הצבת מטרות בחיים שלנו. במיוחד בתור צעירים וחיילים משוחררים, להצבת מטרות יש משמעות חשובה בחיים שלנו, והיא עוזרת לנו למצוא כיוון בחיים ולהתמקד בדברים ספציפיים. 
 
עכשיו, כדי להפיק את המקסימום מהמטרות שאנחנו מציבים לעצמנו, חשוב שנלמד להציב מטרות מדידות, כלומר כאלה שאנחנו יכולים לדעת בוודאות מתי השגנו אותן. 
 
למשל, יש הבדל בין להציב מטרה כמו "להיות רזה יותר" לבין "להוריד 10 קילו במשקל", או בין "להרוויח יותר כסף" לבין "להרוויח 10,000 שקל בחודש", או בין "לקבל ציון טוב יותר במבחן" לבין "לקבל לפחות 85 במבחן", וכו'. 
 
במאמר הזה, אנחנו הולכים לדבר על כמה יתרונות חשובים של הצבת מטרות מדידות בדרך להצלחה, ואיך זה הולך לעזור לנו בחיים… 
 

החשיבות של הצבת מטרות מדידות 

מי שמכיר קצת יותר לעומק את הנושא של הצבת מטרות מדידות, אולי שמע על מודל SMART. למרות שלדעתי לא חייב לעבוד עם המודל הזה אחד לאחד כל הזמן, כן הייתי ממליץ להכיר אותו ולהבין את העקרונות שלו כדי להבין את הנושא של הצבת מטרות יותר לעומק. 
 
בכל מקרה, כשאני מדבר על הצבת מטרות מדידות במאמר הזה, זה לא חייב להיות בדיוק אחד לאחד לפי מודל SMART, אלא עם דגש בעיקר על מטרה ספציפית וחיובית (כלומר, משהו שאנחנו שואפים להגיע אליו), כדי שנוכל לדעת מתי השגנו אותה. 
 
אז בואו נדבר על 4 היתרונות של הצבת מטרות מדידות: 
 
1. יוצרות לנו מוטיבציה גבוהה יותר 
מדובר בסיבה שפחות חושבים עליה, אבל יש לה המון משמעות כדי להניע אותנו למטרות שלנו. 
 
בתקופה האחרונה שמתי לב שיש דברים שיותר מניעים אותים ויוצרים לי דרייב להתקדם למטרות שלי, ויש כאלו שפחות. ההבדל בשבילי, היה רמת הדיוק של המטרות בדמיון שלי. 
 
כלומר, ככל שאנחנו יכולים לדמיין חוויה יותר מוחשית, שאנחנו יכולים לראות אותה בעיניים שלנו, לשמוע את הקולות והרעשים (או את השקט) באותה סיטואציה, ולהרגיש כאילו זה קורה בזמן אמת – ככה יהיה לנו דרייב חזק יותר להגשים את המטרה. 

לדמיין את החוויה לפרטי פרטים –  יתרון חשוב של הצבת מטרות מדידות

למשל, אם המטרה שלי היא למצוא את עבודת החלומות שלי, ככל שאדמיין את החוויה שם עם פרטים יותר מדויקים על העבודה, כמו המיקום שבו היא נמצאת, הנוף שאני רואה מסביב, הקולות שאני שומע, השיחות שאני מנהל עם אנשים בעבודה, והפעולות שאני עושה שם – תהיה לי מוטיבציה הרבה יותר חזקה להגיע לשם 🙂 
 
חשוב להדגיש שאנחנו לא חייבים לחוות אחד לאחד את אותה חוויה במציאות, והרעיון הוא לדמיין את זה נטו בשביל לייצר לעצמנו מוטיבציה להשיג את המטרה, גם אם בסוף זה לא יהיה בדיוק כמו שדמיינו ברגע שנשיג אותה. 
 
2. עוזרות לנו להתקדם בצורה יותר פשוטה ויעילה 
אם אנחנו מציבים לעצמנו מטרות מעורפלות וכלליות מדי, יהיה לנו מאוד קשה להבין מה צריך לעשות ואיך להתקדם לשם בתכלס. ככל שנציב מטרות מוחשיות יותר, יהיה לנו הרבה יותר קל לתכנן את העשייה שלנו בדרך לשם, ולחלק אותה לתתי-מטרות מדידות ומדויקות. 
 
להתקדמות למטרה בצעדים קטנים בהדרגה יש גם יתרון מנטלי מבחינת הדרך שבה אנחנו תופסים את המטרה, וגם מבחינה מעשית כשצריך ליישם את הצעדים בפועל ולהתקדם לשם. 
 
3. מאפשר לנו למדוד את ההישגים שלנו בצורה ברורה 
איך נדע שהשגנו את המטרה? מה בדיוק צריך לקרות בשביל זה? איך נדע כמה אנחנו צריכים להמשיך להתקדם כדי להגיע אליה? 
 
זאת בדיוק הסיבה שחשוב להציב מטרות מדידות. אחרת לא נוכל למדוד איפה אנחנו נמצאים ביחס למטרה, ויהיה לנו מאוד קשה להבין לאן להתקדם, וכמה (והאם בכלל) התקדמנו. 
 
זה חשוב גם למטרה העיקרית, כדי שנוכל לדעת מתי השגנו אותה, וכמובן גם למטרות הביניים כדי שנוכל למדוד את ההתקדמות שלנו ולהציב מטרות ביניים חדשות בדרך למטרה העיקרית. 
 
4. לחגוג הצלחות קטנות (וליהנות מהדרך) 
ברגע שאנחנו יכולים למדוד את ההישגים שלנו בצורה ברורה, ולחלק את העשייה שלנו לצעדים קטנים שנעשים בהדרגה, הרבה יותר קל לנו לשלב הנאות קטנות תוך כדי התקדמות למטרות שלנו, ולמצוא את הזמן לעצור אחרי הצלחות קטנות כדי לחגוג אותן. 
 
היתרון בלחגוג הצלחות קטנות, מעבר לטעינת מצברים להמשך התקדמות, זה היכולת לשלב סיפוקים והנאות במקביל לעשייה שלנו, מה שמאפשר לנו לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן
 
היתרונות האלו עוזרים לנו להבין את החשיבות של הצבת מטרות מדידות בדרך להצלחה. חשוב לזכור שלהצבת מטרות מדידות יש יתרונות במובן התפיסתי גם אם לא בהכרח נשיג אותן בדיוק בדרך שתכננו, ושעדיף להציב מטרות מדידות מדויקות באופן יחסי (ולשנות תוך כדי), מאשר להציב מטרות מעורפלות שלא מקדמות אותנו לאן שאנחנו רוצים.

תשתפו אותי ב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

המדריך לחייל המשוחרר – 3 שאלות למציאת כיוון בחיים

איך להתמודד עם עומס?

עם כל המשימות, לימודים, עבודה והלחץ על הראש – חשוב ללמוד איך להתמודד עם עומס, ולהמשיך לתפקד כרגיל (וליהנות מהדרך) – במאמר תגלו שיטה שתעזור לכם לעשות את זה:

תשתפו אותי ב..