fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
june-andrei-george-PUBx29JXqo4-unsplash

מה עושים אחרי השחרור? 5 רעיונות מפתיעים לחיילים משוחררים אחרי צבא

להחליט מה עושים אחרי השחרור לרוב זה לא דבר קל, במיוחד כשיש הרבה אפשרויות, התלבטויות והמלצות שונות מכל עבר. 
 
מצד אחד, זה טוב שיש כל כך הרבה מגוון ושכל אחד יכול למצוא את עצמו (במיוחד היום כשמתחילים להבין ש"המסלול הקבוע" זאת לא האפשרות היחידה). 
 
מצד שני, עדיין חסרים לנו כלים, מיומנויות ותובנות שיעזרו לנו לקבל החלטות משמעותיות עבור העתיד שלנו, מה שמשאיר אותנו מבולבלים וחסרי כיוון, ויוצר מצב שהרבה חיילים משוחררים ממשיכים להתלבט מה עושים אחרי השחרור… 
 

לפני שמחליטים מה עושים אחרי השחרור 

חשוב לזכור שהרעיון הוא לא פשוט להחליט מה עושים אחרי השחרור, אלא להבין מה אנחנו רוצים להשיג ולאן אנחנו רוצים להגיע, ולפי זה יהיה לנו הרבה יותר קל לקבל החלטות בצורה נכונה ולוודא שהם מובילות אותנו לשם. 
 
ובכל זאת, במאמר הזה ריכזתי לכם 5 רעיונות מעניינים שהרבה חיילים משוחררים לא חושבים עליהם, ששווה לקחת בחשבון כשמחליטים מה עושים אחרי השחרור: 
 

1. להתנדב במקום עם משמעות 

בדרך כלל חיילים משוחררים נוטים לחפש עבודה מועדפת אחרי השחרור, או לפחות כזאת שתאפשר להם לחסוך (ולהרוויח) כסף שיעזור להם לבנות לעצמם את העתיד שהם רוצים. 
 
העניין הוא, שלמרות שאנחנו לא מרוויחים כסף מהתנדבויות – הן מספקות לנו תחושת משמעות והגשמה, ומעשירות אותנו בחוויות חדשות ומהנות 🙂 כמובן שזה לא אומר שלא צריך להרוויח כסף ולהשקיע בעתיד שלנו, אבל זה בהחלט משהו שכן אפשר לשלב אחרי השחרור, וזאת אחלה דרך להתנסות בדברים חדשים ולגלות תחומים שיכולים לעניין אותנו. 
 
מעבר לזה, הרבה פעמים זה גם עוזר לנו לרכוש מיומנויות וכלים שיעזרו לנו בהמשך הדרך, ופותח בפנינו הזדמנויות שוות לעתיד שלנו 🙂 
 

2. להכיר (או ליצור) קבוצת אנשים חדשה 

אחד הצרכים החשובים ביותר של חיילים משוחררים זה להכיר אנשים חדשים. אחרי הכל, אנחנו יוצאים לחיים חדשים באזרחות ללא מסגרת, וזה יכול להיות מאוד מאתגר, במיוחד כשאנחנו לא מכירים אף אחד וצריכים להתמודד עם זה לבד… 
 
לעומת זאת, ככל שאנחנו מכירים קבוצות חדשות של אנשים, בין אם זה במקומות עבודה, בקורסים ולימודים, התנדבויות, או אפילו חיילים משוחררים אחרים שנמצאים בערך באותו המצב שלנו – יהיה לנו הרבה יותר קל להתמודד עם החיים אחרי השחרור, וזה גם מאפשר לנו להיחשף לגישות שונות, להיפתח לדעות חדשות, וללמוד דברים חדשים על עצמנו ועל העולם. 

המלצה לחיילים משוחררים אחרי צבא – להכיר אנשים ולהיחשף להזדמנויות

בנוסף, היום אפשר גם ליצור קבוצות פייסבוק / ווטצאפ סביב נושאים מסוימים (כמו קבוצת גילאים משותפת, תחום עניין או תחביב משותף, וכו'), מה שיכול לעזור לנו להכיר אנשים חדשים, ובמקביל ליצור ביחד משהו גדול יותר, כזה שמקדם מטרה משמעותית בעולם עבור חברי הקהילה. 
 
אני מכיר אנשים בגיל שלי (ואפילו פחות) שהקימו קהילות מצליחות בפייסבוק ובווטצאפ, ומצליחים ליצור סביבם משהו משמעותי גם עבור עצמם, וגם עבור החברים בקהילות האלה (אגב, גם לנו יש קבוצת פייסבוק לחיילים משוחררים למי שבעניין). 
 
בקיצור, כל דרך שיש לנו להכיר אנשים חדשים יכולה להוסיף לנו המון לחיים, וגם אם בטווח הקצר זה לא מקדם אותנו יותר מדי – לאורך זמן אנחנו בהחלט יכולים להרוויח מזה 🙂 
 

3. תוכניות מיוחדות לחיילים משוחררים 

יש הרבה תוכנית לחיילים משוחררים אחרי צבא שעוסקות בנושאים כמו מנהיגות, זהות יהודית וישראלית, גיבוש הזהות האישית שלנו, מציאת כיוון בחיים, ועוד נושאים שעוזרים לנו לחקור את עצמנו ולהחליט מה עושים אחרי השחרור. 
 
אני אישית נרשמתי לתוכנית כזאת שנקראת "תוכנית זריחה" שנה אחרי השחרור (נרשמתי לגרסה החצי-שנתית שמשלבת עבודה מועדפת תוך כדי, אבל מכיר את הצוות והם ממש אחלה). לצערי התוכנית הפסיקה באמצע בעקבות הקורונה, אבל זה לגמרי היה שווה את החוויה ולמדתי מזה המון על עצמי (לא רק מהשיעורים ומהתוכן, אלא בעיקר מההתנסות הפרקטית בחיים משותפים ובשילוב עם העבודה). 
 
אני רוצה להדגיש שאנחנו רוצים לחקור את עצמנו ואת הדברים האלה כל הזמן, ללא קשר לתוכנית כזאת או אחרת – ועדיין, זה בהחלט יכול לעזור לעשות את זה במסגרת מסוימת למשך תקופה, וזאת גם הזדמנות להכיר אנשים ולהתנסות בחיי-שותפות ובעוד דברים חדשים 🙂 
 

4. להתמקצע בתחום שמעניין אתכם 

הרבה פעמים כשאנחנו מתלבטים מה עושים אחרי השחרור, אחד הפתרונות היעילים זה לבחור תחביב / תחום עניין שמעסיק אותנו, ולהקדיש את הזמן והאנרגיה שלנו כדי להתמקצע בו. 
 
למשל, אם אנחנו אוהבים לנגן על גיטרה, אנחנו יכולים לעשות קורס ללימוד נגינה על גיטרה, לשכור מורה פרטי לגיטרה, או כמובן לקנות גיטרה ופשוט להתחיל להתאמן. 

מה עושים אחרי השחרור – משקיעים בתחביבים ותחומי עניין

אם אנחנו אוהבים לדבר עם אנשים, וחשוב לנו לשפר את מיומנויות התקשורת שלנו, אנחנו יכולים לעשות קורסים שקשורים לתחום, לצפות בערוצי יוטיוב עם טיפים בנושא (ממליץ במיוחד על Charisma on Command), או לשים את עצמנו בסיטואציות שמאפשרות לנו לתרגל ולשפר את המיומנות הזאת. 
 
הרבה אנשים מצפים מאיתנו להתחיל ללמוד ולרכוש מקצוע כדי להתבסס, אבל האמת שזה הזמן הכי טוב להתנסות בדברים שמעניינים אותנו ולבחון כיוונים אפשריים, כך שגם אם נבין שזה לא בשבילנו עדיף שזה יקרה בהקדם, ושנדע שלפחות ניסינו ולא נצטרך לתהות "מה היה קורה אם"… 
 

5. להשקיע בהתפתחות האישית שלנו 

במובן מסוים כל הרעיונות הקודמים עוזרים לנו לעשות את זה בצורה כזאת או אחרת – ובכל זאת, הכוונה היא יותר להתמודדות עם אתגרים ופחדים, שחרור מחסומים פנימיים ואמונות מגבילות, לעבוד על החולשות שלנו ולשפר את החוזקות שלנו, וכל דבר שהופך אותנו לאנשים טובים וחזקים יותר. 
 
הרבה חיילים משוחררים שמתלבטים מה עושים אחרי השחרור, נוטים להתמקד בפעולות שהם רוצים לעשות ובתוצאות שהם רוצים להשיג. אבל בפועל, אם כמה קלישאתי שזה אולי נשמע – ההשקעה הכי טובה שאנחנו יכולים לעשות היא להשקיע בעצמנו, כי זה מה שיאפשר לנו בסופו של דבר ליצור לעצמנו את התוצאות שאנחנו רוצים ולשמר אותם לאורך זמן
 
מקווה שקיבלתם רעיונות חדשים שיעזרו לכם להחליט מה עושים אחרי השחרור, ושגם אם תחליטו שלא ליישם אף אחד מהם, הם יעזרו לכם לחשוב על הצעדים הבאים שלכם בצורה גמישה יותר, ולמצוא אפשרויות נוספות מעבר למסלולים הרגילים שהחברה מכתיבה לנו… 
 
כבר החלטתם מה לעשות אחרי השחרור? יש לכם התלבטויות בנוגע לאפשרות מסוימת? חשבתם על רעיון שלא מופיע במאמר? מוזמנים לספר לנו בתגובות 🙂 

תשתפו אותי ב..

2 Responses

  1. הי, תודה על המאמר'. מאוד קשה לי אחרי השחרור. חווה בלבול מאוד גדול. אשמח לייעוץ!5

    1. היי עידו!
      אפשר לפנות אלינו במייל ([email protected]) או ברשתות החברתיות (בסרגל למטה באתר יש קישורים לפרופילים שלנו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המשך קריאה

אולי יעניין אותך גם...

5 דרכים לפתח הערכה עצמית שלא תלויה בשום דבר

הערכה עצמית היא אחד הדברים שיקבע עד כמה נצליח בחיים – הבעיה היא, שהרבה פעמים אנחנו נוטים לבסס אותה על תוצאות, הישגים, ודברים אחרים שלא תמיד בשליטתנו… במאמר הזה, נגלה 5 דרכים לבנות הערכה עצמית גבוהה שלא תלויה בשום דבר חוץ מאיתנו:

תשתפו אותי ב..